آغاز مصاحبههای علمی رشتههای حقوق و قضای اسلامی، حقوق خصوصی و حقوق جزا

معاون آموزش مجتمع عالی فقه، حقوق و قضای اسلامی از آغاز مصاحبههای علمی رشتههای حقوق و قضای اسلامی، حقوق خصوصی و حقوق جزا خبر داد.
سید ابوالحسن توفیقیان، معاون آموزش مجتمع عالی فقه، حقوق و قضای اسلامی در گفتگویی اختصاصی با روابط عمومی مجتمع، پیرامون شروع مصاحبههای علمی این واحد آموزشی اظهار داشت: برای آزمون ورودی سال تحصیلی 1402 و 1403 برای قم و ۱۴ واحد استانی در دو مقطع سطح 2 و 3 فراخوان داده شد که تا کنون بالغ بر ۱۲۰۰ نفر ثبتنام کردهاند و از تاریخ 3 خردادماه مصاحبههای علمی شروع شده است.
سیاست عدالت آموزشی
معاون آموزش مجتمع، ضمن اشاره به اینکه در یک حرکت ابداعی تیم تخصصی مصاحبهگر در مناطق مختلف حاضر میشوند بیان داشت: پذیرش امسال در قالب مصاحبه علمی در 5 حوزه امتحانی ( قم، شیراز، گرگان، اهواز و تبریز ) برگزار میشود که این 5 حوزه، ناحیههای مختلف کشوری را پوشش میدهند تا طلبه بهجای اینکه از شهرستان به قم بیاید در نزدیکترین مکان به محل زندگی خود مصاحبه شود؛ بر همین اساس، یک تیم مصاحبهگر از اساتید سطوح عالی و اساتید درس خارج از طرف مجتمع فرستاده میشود تا در استانهای نامبردهشده مصاحبهها را انجام دهند.
ایشان خاطر نشان کرد: همانطور که گفته شد با این روش، پذیرش به سبک واحد ولی در مکانهای مختلف انجام خواهد گرفت که علاوه بر تبعیت از سیاست عدالت آموزشی که طلبه را در قم و شهرستانها با یک سطح و یک استاندارد پذیرش میکنند؛ ایابوذهاب طلاب متقاضی نیز تسهیل می گردد.
توفیقان از پیوستن مؤسسه آموزش عالی حوزوی اصفهان به واحدهای آموزشی مجتمع عالی فقه، حقوق و قضای اسلامی خبر داد و افزود: داوطلبان ورودی مجتمع میتوانند علاوه بر واحدهای موجود، این واحد آموزشی را نیز بهعنوان محل تحصیل و در اولویتهای انتخابی خود قرار دهند.
زمان اعلام نتایج مصاحبههای علمی
وی در ادامه درباره زمان اعلام نتایج مصاحبههای علمی افزود: انشاءالله نتایج نهایی آزمون ورودی حداکثر تا ابتدای مردادماه مشخص و از طریق کانال اطلاع رسانی معاونت آموزش و سایت مجتمع به طور رسمی اعلام خواهد شد.
هماندیشی اساتید مصاحبه علمی
معاون آموزش مجتمع پیرامون هماندیشی اساتید مصاحبه علمی که در روز سه شنبه 2 خرداد با حضور ده نفر از اساتید سطوح عالی حوزه و مسئولان مجتمع در سالن اجتماعات مجتمع برگزار شد نیز گفت: تبادل نظر در خصوص کیفیت و چگونگی برگزاری آزمون ورودی مجتمع، تبیین سیاستها و اهداف جدید آموزشی، انتظارات مدنظر از آزمون امسال، محورهای موردبحث در هماندیشی بود. در این جلسه در خصوص کمیت، کیفیت و چگونگی سازوکار برگزاری مصاحبهها و روایی مصاحبهها و سبک بهتر آنها با اساتید به گفتگو نشستیم و اساتید نظرات خودشان را بیان کردند که در قالب فرمها و شاخصهای ارزیابی گنجانده شد و در حال حاضر فرم ارزیابی اساتید، فرمی است که خودشان در تدوین و شکلگیری آن نقش داشتند.